TitleDescriptionKeywordsGeneratorRobots

 

تولید نرم افزارهای مبتنی بر واقعیت افزوده

این روزها یکی از جنجالی ترین حوزه های مورد بحث در دنیای فناوری، واقعیت افزوده یا Augmented Reality است. واقعیت افزوده (AR) لایه ای دیجیتالی از محتوا است که از زاویه ی دید دوربین موبایل یا تبلت یا وب کم و … روی دید کاربر قرار می گیرد و از این طریق اطلاعات و یا اشیا جدیدی را به محیط واقعی اضافه می کند .
واقعیت افزوده بطور کلی به سه شاخه ی اصلی یعنی سیستم های Pattern based , Location based و Gesture based تقسیم می شود که در زیر توضیح و شرح مختصری از این فناوری ها داده می شود:

  1. مبتنی بر الگو (Pattern based): در این نوع از فناوری واقعیت افزوده، اپلیکیشن طرح یا طرح،هایی را بر اساس الگوی آنها شناسایی می کند و کاربر می تواند با دسترسی به این الگوها محتوای مورد نظر سفارش دهنده اپلیکیشن را بروی آن الگو مشاهده نماید.
  2. مبتنی بر مکان (Location based): در این نوع از فناوری واقعیت افزوده , اپلیکیشن محتوای کاربردی را بر اساس مکان کاربر که توسط GPS و مراکز مخابراتی فراهم می شود در قالب واقعیت افزوده در اختیار کاربر قرار می دهد و کاربر می تواند علائم , اشیا, و محتوای سفارش دهنده اپلیکشین را بر اساس مکان جغرافیایی که در آن قرار دارد مشاهده نماید.
  3. مبتنی بر بدن (Gesture based): در این نوع از فناوری واقعیت افزوده , نرم افزار بوسیله ی دوربین مخصوص حاوی حسگر عمق (نظیر Microsoft Kinect ) , می تواند حرکات مختلف بدن کاربر را تشخیص و بر اساس آنها از کاربر ورودی و دستور دریافت نماید . این نوع از فناوری در آغاز در بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار می گرفت اما با گذشت زمان توسعه دهندگان نرم افزار پی به پتانسیل بالای این فناوری در نرم افزارهای کاربردی و رابط های کاربری بردند و امروزه این نوع فناوری در موارد کاربردی مختلف قابل استفاده می باشد